Wanted: A wild western adventure
2011.08.02. 19:30
Wanted: A wild western adventure
(Fenimore Fillmore: The westerner)
Magyar cím: Körözött: Egy vadnyugati kaland
Készítő: Revistronic
Megjelenés: 2004
Műfaj: western, humoros
Grafika: 3D, választható felbontás
BEVEZETŐ / HÁTTÉR:
Elérkezett az idő, hogy ismét elővegyem egy korábban elemzett játék folytatását, így most a sorban a Wanted című játék következik, ami a 3 skulls of Toltecs második része. Az első rész hamar kultuszjátékká vált, amihez talán az is közrejátszott, hogy eléggé beszerezhetetlen. A spanyol fejlesztőgárda így valószínűleg gondolt egyet és az érdeklődésre tekintettel elkészítették a vadnyugati játék folytatását, mégpedig - hogy igazodjanak a trendhez - teljes 3D-ben. A 3 skulls csak úgy hemzsegett a hiányosságoktól - lássuk, utódja képes lesz-e kiköszörülni ezeket a hibákat.
Akit a játék címe megzavarna, annak egy kis adalék info: Wanted címmel adták ki Amerikában a játékot, Európában The westerner címen futott.
JÁTÉKMENET:
Az előző részhez hasonlóan a játék végig egy területen játszódik, különbség az, hogy itt ez a terület sokkal kisebb, és már a játék elején bejárható az egész. A pályák sem annyira változatosak már, itt csak egy poros kisvárost és környékét járhatjuk be. A pályák között ismét egy térképen közlekedhetünk, amire a lovunkra szállással érünk el. Érdekesség, hogy egyes dolgokon egy vékony csík látszik. Először azt hittem, hogy ez valami hiba a játékban, de kiderült, hogy az nem más mint egy állapotcsík. Igen, egyes dolgoknak állapota van: pl, hogy a répa mennyire nőtt meg, vagy a lovunk mennyire éhes.
A lovunk már farkaséhes. | A répa hamarosan leszedhető állapotban van. |
Ebből következik persze, hogy a lovunkat etetni kell, a répákat öntözni, stb. Ez első hallásra érdekesnek hangzik, de a lovunk sajnos sűrűn megéhezik, a répák pedig lassan nőnek, így a játék vége felé, amikor minden feladvány után öntözgetni kell, meg lovat etetni, már nem lesz olyan mókás. A játékban többször is előfordul akciós rész, ami egy western játékhoz méltóan lövöldözést jelent. Ez itt kivételesen nem rúgja fel a játékmenetet, hanem jó kis móka. A játék próbál vicces lenni, ami néha sikerül neki, néha nem, de ez humorérzék kérdése, mindenesetre az elődjénél jóval humorosabb.
Itt még következmények nélkül gyakorolhatjuk a célbalövést. | De éles helyzetben is ki kell próbálnunk magunkat. |
TÖRTÉNET:
Fenimore első kalandja ott ért véget, hogy egy nagy ékkő és egy hölgy társaságában búcsúzott a naplementében, ezúttal viszont éjszaka van és hősünk egyedül bandukol lova hátán. Hogy mi történt a két rész között az örök rejtély marad, viszont Fenimore úgy néz ki most szállást keres éjszakára, hiszen egy farmház felé veszi az útját. Szerencsétlenségére épp látogatók érkeznek, de a kellemetlen fajtából. Fenimore úgy gondolja, jobb ha kimarad a balhéból, így csak hallgatózik. A három férfi egy bizonyos Starek embere, aki meg akarja venni a farmer házát. Persze annak esze ágában sincs eladni, így a banditák fenyegetőzni kezdenek. Hősünk jobbnak látja kereket oldani, de véletlen egy kaktuszba tolat, és a hirtelen fájdalomtól kiugrik a vitatkozó felek közé. A három rosszarcú egyből tüzet nyit, de Fenimore, meghazudtolva önmagát, három pontos lövéssel tudtára adja a banditáknak, hogy jobb, ha olajra lépnek.
Fenimore mit sem sejtve közeledik a házhoz... | ...amit épp ekkor banditák támadnak meg. |
***SPOILER***
A Bannister család nagyon hálás, hogy Fenimore megmentette őket, majd elmesélik neki a helyzetet: ez a bizonyos Starek bármi áron meg akarja szerezni az összes farmot a környéken, így szomszédjával, Alvin Jones-szal megpróbálnak szembeszegülni velük. Fenimore, amilyen hősi lelkű, felajánlja segítségét nekik. A terv három részből áll: meg kell akadályozni, hogy Stareknek segítsége érkezzen a városba, pénzt kell szerezni, hogy fel tudjanak fegyverkezni, illetve kell még egy ember az ellenálláshoz. Persze mindhárom feladat hősünkre hárul, míg Joe Bannister és Alvin Jones az otthon melegében szövögetik terveiket.
A két farmer inkább terveket sző, míg hősünk a piszkos munkát végzi |
Miközben Fenimore felrobbantja a hidat, kirabolja a bankot és kiszabadítja Tomot a börtönből, megismerkedik egy szép hölggyel, aki nem más, mint Starek unokahúga.
Fenimore a híd felrobbantásához és a bank kirablásához gyűjt ötleteket |
Rhiannon apját gyanús körülmények között megölték, így Starek vette magához. Persze hősünk egyből beleszeret, így feladatai mellett megpróbálja megszöktetni a lányt otthonából. Mivel Starek egy léhűtő szeszkazánhoz akarja akarata ellenére hozzáadni, így Rhiannon is csatlakozik az ellenálláshoz.
A gyönyörű Rhiannon és csillagszakállú nagybátyja, Starek |
Elkezdődik a harc, ahol persze a jó győzedelmeskedik és még az is kiderül, hogy Starek ölte meg Rhiannon apját, így a jól megérdemelt börtönbe kerül. Fenimore megkapja a lányt, akivel együtt indulnak a naplementében, új kalandok után kutatva.
***SPOILER VÉGE***
GRAFIKA:
A legnagyobb újítás az előző részhez képest a grafikában látható, hisz az ezúttal teljesen 3D-s lett, annyira, hogy még az egérrel is tudjuk mozgatni a kamerát, amit eddig még nem láttam hasonló stílusú játékban. Szerencsére nem csapták össze és kellemes, színes rajzfilmes háttereket és karaktereket kapunk. Igaz a modellek kicsit szögletesek, de ez megbocsátható. Egyedül a tárgylistánk képei nem 3D-sek, hanem kézzel rajzolt ábrák, amik ezúttal szépen kivehetőek, jól kidolgozottak. A térkép, amelyen a pályák között tudunk közlekedni szintén 3D-s, mintha egy kis bolygón közlekednénk, nagyon hangulatos.
A grafika kicsit szögletes, de barátságos | A térképen felülnézetben közlekedhetünk |
IRÁNYÍTÁS:
Az irányítást az előző rész óta leegyszerűsítették, immár nem temérdek opció közül kell választanunk, hanem ha egy használható dolog fölé visszük a kurzort, akkor az egy nagyítóvá alakul, majd jobb gombbal válthatunk a használ ikonra. A nagyító más kalandjátékokkal ellentétben itt nem azt jelenti, hogy a karakter elmondja, mit is lát, hanem átvált a játék "first person" nézetre, tehát a főszereplő szemszögéből látjuk az adott dolgot. Ez elsőre jó dolognak tűnhet, de egy idő után inkább zavaró lesz, és a tárgyak nagy részénél felesleges is.
A megvizsgál parancsra belső nézetre vált a játék |
Sajnos ezt a megvizsgál dolgot a tárgylistánál se tették be, így nem tudunk információt kérni a megszerzett dolgainkról. Szerencsére ez nem akkora hátrány, mert jól kivehetőek a tárgyaink. A tárgylista ezúttal felülre került, és csak akkor jelenik meg, ha fölmozgatjuk az egeret. Sajnos az első rész hibájába itt is beleestek, mivel nagyon sok tárgyat lehet összegyűjteni, viszont egyszerre csak hat látható a képernyő tetején, így néha az oldalra tekerés jó sok ideig tarthat, mire megtaláljuk a nekünk szükséges tárgyat. A dialógusokon sajnos nem javítottak, meghagyták a habár egyedi, de elég körülményes feleletválasztást, ami abból áll, hogy oldalt megjelenik egy rakás Fenimore-fej, és föléjük mozgatva az egeret a képernyő alján láthatjuk mit mondana, ha ezt a gombot nyomnánk. Az olyan opcióknál, ahol plusz lehetőségek is rejlenek ott fej helyett egy mappa jelenik meg.
A tárgylistánk ezúttal felülre került | A dialógusok még mindig körülményesek |
FELADVÁNYOK:
A játékban többféle feladvány is előfordul, de főleg a tárgyhasználat dominál. Van benne egy a Monkey Islandból már ismerős rímes feladvány, persze más köntösbe bújtatva, egy helyen logikai feladvány, és még akciós részek is vannak benne, ahol vagy a céllövöldében, vagy az ellenségekre kell lövöldöznünk. A feladványok többségükben nagyon egyszerűek, így kezdő kalandoroknak is nyugodt szívvel ajánlható a játék. Talán egy helyen fordult elő, hogy nem nagyon tudtam mit kell csinálni, mivel Fenimore nem mondta, hogy a tuskó nem fér be a kályhába és azt fel is kellene aprítani... Érdekesség, hogy egyes tárgyakat több helyen is meg lehet szerezni, pl. a boltban megvenni őket, ha nem találjuk máshol. Ez vezet a játék egyik hátrányához, hogy a játékban van pénz. Ezt pedig úgy kell gyűjteni, hogy a fellelhető össze fiókot és szekrényt kinyitogatjuk és kilopjuk belőle. Szerintem ez felesleges volt a játékba, csak időhúzásnak jó.
A fiókok és szekrények ropogós bankókat rejtenek | A boltban jó pénzért megvehetjük a szükséges dolgokat |
HANGOK, ZENE:
A szinkronhangok rendben voltak, Fenimore hangja kicsit megkomolyodott az előző rész óta. A zene kellemes, fülbemászó dallamokból áll, csak sajnos elég kevés van belőle a játékban. Kis hiba, hogy a beszéd hangereje sokkal erősebb a zenéknél, és ezt nem is lehet állítani, így az elnyomja a muzsikákat.
Egy vadnyugati játékból nem hiányozhat a poros kisváros és a kocsma se |
ÖSSZEFOGLALÁS:
A játék kellemes hangulatú, szép grafikájú. A feladványok egyszerűek, nem fognak sok fejtörést okozni, a történet pedig rövid, így elég gyorsan végig lehet játszani, így tapasztalt kalandoroknak kellemes kikapcsolódás, kezdő játékosoknak pedig megfelelő indítás lehet. Az akciórészek jól sikerültek, nem zökkentenek ki a játékmenetből. A lóetetés érdekes újítás, de sajnos hamar unalmassá válhat. Kisebb hibák előfordulnak, hasonlóan az előző részhez, pl. hogy egyes dolgokat még nem tud Fenimore, de a dialógusban mondja, vagy nem ismer valakit, de a neve már ki van írva.
ÉRTÉKELÉS: 7 PONT
EGYÉB:
A játék szinte végig stabilan futott, egy helyen akadt csak ki nálam, érdemes patchelni. Magyarítást többen is készítettek a játékhoz, én a SteelBlade Team munkáját próbáltam ki, amelyikben a menü is le lett fordítva. Sajnos elég sok helyesírási hiba van benne, de attól a játék érthető és végigjátszható. A fordítás innen tölthető le.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.