Runaway 2: The dream of the turtle


Magyar cím: Menekülés 2: A teknős álma
Készítő: Pendulo Studios
Megjelenés: 2007
Műfaj: kaland
Grafika: 1024x768, 3D/2D



BEVEZETŐ/HÁTTÉR:
Ismét egy folytatással jelentkezem, mostani áldozatom pedig nem más, mint a Runaway második része. Az első rész sikere után várható volt, hogy a spanyol srácok nem hagyják annyiban a történetet és elkészítik Brian kalandjainak folytatását. Hogy ezzel sikerül-e felülmúlniuk önmagukat, az mindjárt kiderül. Az biztos, hogy nem volt könnyű dolguk, mivel az előző résszel nagyon magasra tették a lécet.


JÁTÉKMENET:
A játék az előző részhez hasonlóan hat fejezetre oszlik. Ezúttal azonban csak a második fejezetben járhatunk be olyan nagy területet, hogy egy térképen tudunk közlekedni a helyszínek között. A pályák ismét változatosak, hiszen a trópusi szigettől kezdve Alaszkán át a tenger fenekéig sok helyen megfordulunk majd. A játék során végig Briant fogjuk irányítani, viszont az előző részhez hasonlóan most is sűrűn változik a ruházata, kinézete. Egy folytatáshoz méltóan több visszatérő szereplővel is találkozni fogunk, így nem árt, ha valaki játszott az előzménnyel, ha meg akarja érteni a sztorit.
 

TÖRTÉNET:
A készítők nem tökölnek, egyből a történet közepébe vágnak: Egy hidroplánt látunk száguldani a trópusokon, amiből Brian épp kilöki barátnőjét, Ginát, aki hiába nyitja ki ejtőernyőjét, mert valakik rálőnek és egy tóba zuhan. Vajon ennyire összevesztek volna? Ennyi izgalomfelkeltésnek elég is volt, lássuk, hogyan jutottunk el idáig.

Brian nagyon mérges lehet Ginára......aki magatehetetlenül zuhan a tó felé


Vált a kép, hősünk csetel az előző részben megismert Sushival, és a segítségét kéri, majd belekezd a teljes sztoriba: Brian és Gina együtt nyaralnak éppen egy gyönyörű, trópusi helyen. Mai programjuk pedig meglátogatni a közeli Mala szigetet, hogy megnézzék annak szépségeit. Sajnos a szigetre csak egy társaság szállít utasokat, mégpedig a nem túl biztató nevű Repülő Kacsacsőrű, ami egy vén pilótából és egy rozoga hidroplánból áll.

Otto a pilóta...
...és hidroplánja


Gina meggyőzi Briant, hogy nem lesz baj. Ebben tévedett, mivel útközben az öreg feldobja a talpát, így a repülő zuhanni kezd. Mivel csak egy ejtőernyő van a fedélzeten, így Brian ragaszkodik hozzá, hogy Gina ugorjon ki. Így érkezünk el az introban látott jelenethez, ahol Gina ellenkezik, de Briannek sikerül őt kituszkolnia a gépből. Hősünk megpróbálja menteni a menthetőt és a dzsungelbe kormányozza a gépet, hogy csökkentse a becsapódás erejét.

***SPOILER***

1. A dzsungelben rekedve
Brian kisebb zúzódásokkal megúszta a zuhanást, így elindul megkeresni Ginát. A dzsungelből kiutat találni azonban nem olyan könnyű, főleg, hogy egy idegesítő Lemur is hátráltatja hősünket. Brian ezt is megoldja, mégpedig úgy, hogy leitatja a kisállatot, így megszelídítve azt. A tóhoz vezető úthoz már csak egy rozoga függőhídon kell átkelni.

Az idegesítő lemúr kis híján megöli BriantNem túl biztató függőhíd


2. Mala a szörfparadicsom
Sajnos Briannek nincs szerencséje, mivel a tavat körülvette egy katonai osztag. Hősünk meg van győződve róla, hogy Ginát fogva tartják a táborban, de a makacs, háborúimádó Kordsmeier ezredes ezt letagadja és nem engedi őt a tó közelébe.

Sajnos a tó jelenleg megközelíthetetlenAz unszimpatikus ezredes


Nincs más választása, körülnéz a szigeten, ahol megismerkedik Lokelanival, a helyi bár pultosával, Kai-jal és Knife-fal, a két szörfössel, a nem túl eszes O'Connor őrmesterrel, és egy csuklyás alakkal, aki csak írásban kommunikál és állítólag egy másik bolygóról érkezett.

A Mala sziget térképeLokelani a bárpultos lány
O'Connor őrmesterA szörfösök kunyhójánál


Hősünk hamar rájön, hogy az alak nem más, mint Joshua, aki elmondja, hogy a trantoriak elrabolták és most visszaküldték a Földre, hogy megtaláljon egy bizonyos Simon professzort. Brian kideríti, hogy az őrmester egy bizonyos Pignon professzort vár éppen, akit majd a táborba kell vinnie. Ez jó alkalomnak kínálkozik, így Lokelani és egy kis smink segítségével hősünk átvedlik Pignonná, így máris szabaddá válik az út a táborba.

3. Még egy amőbánál is egyszerűbb
Kordsmeier elmagyarázza az ál-Pignonnak, hogy a feladata az lesz, hogy aktiválja az Amőbát, ami Simon professzor feladata lett volna, de ő eltűnt. Briannek fogalma sincs, mi az az Amőba, de Simon professzor neve ismerősen cseng neki: ő az, akit Joshua és a trantoriak keresnek. Briant bevezetik egy ősi templomnak tűnő épületbe, ahol meglátja az Amőbát: egy tökéletes üvegkockába rejtett gömböt. Simon jegyzeteiből megfejti, hogyan kell aktiválni, és rájön, hogy az nem más, mint egy idegen szerkezet, amivel teleportálni lehet. Ki is használja az alkalmat és beszél Joshuával, de szerencsétlenségére az aktiváló kesztyűt elejti, így a teleport használhatatlanná válik. Más úton kell tehát kiszöknie, ami során kihallgat egy beszélgetést Kordsmeier és egy Tarantula nevű nő között.

Brian Pignon professzornak álcázva az AmőbánálTarantula és kedvenc pókjai


Kiderül, hogy a tó fenekén egy idegen űrhajó fekszik! Brian talál egy másik kesztyűt, amivel tudja aktiválni az amőbát újra, így elteleportál a tengerpartra Joshuához. Sajnos közben az ezredes rájön, hogy ő nem az igazi Pignon volt, így üldözőbe veszik őket. Brian és Joshua csak Knife motorcsónakjával tud elmenekülni az utolsó pillanatban.

4. Ő az aki tudja de nem beszél
Mivel Simon professzor nem fog Malára jönni, így hőseinknek kell elmenniük hozzá, mégpedig az alaszkai házába. A professzor viszont nem engedi be őket egyszerűen, hanem egy jelszót kér a belépéshez. Ez nem túl nagy gond, mivel Joshua tudja a jelszót. Azaz tudná, ha út közben nem szedegetett volna bogyókat ismeretlen bokrokról, amikről kiderült, hogy mérgezőek és amnéziát okoznak. Jelszó hiányában hőseink egy rozzant kalyibában találnak menedéket. Brian elindul megoldást keresni a problémára, majd találkozik Bennel a jegesmedve-kutatóval, akitől megtudja, hogy a bogyó ellenszere a lazac. Joshua viszont undorodik a lazactól, így sushi formájában kell neki elkészíteni. Ebben segítségünkre lesz Archibald, a helyi csöves, aki pár hozzávalóért és a fél vagyonunkért cserébe megcsinálja a lazacos sushit.

  
 Az ideiglenes szálláshely Segítőtársunk Archibald


Joshua visszanyeri az emlékeit, így bejutunk a házba és megismerjük Simon professzort. A tudós elmeséli a trantoriak történetét. Trentor egy nagyon fejlett civilizáció, akik már a dimenzióugrás tudományát is kifejlesztették. Ezt pedig nem másra használják, minthogy különböző bolygókról állatokat gyűjtenek egy intergalaktikus állatkerthez. Az állatokat hibernálással szállítják, melyet álomnak neveznek. Mivel a Földön már annyira fejlett a technika, hogy észlelik az érkezésüket, pár tudóssal alkut kötöttek. Az emberek segítenek nekik észrevétlenül állatokat gyűjteni, míg ők cserébe nekik adják a tudásukat. Ez rendben is ment addig, amíg Kordsmeier tudomást nem szerzett a dologról és tőrbe csalta a tudósokat. A trantroiak csak egy speciális fegyver, az NG-0 segítségével tudták kimenekíteni őket. Kordsmeier vérszemet kapott és mindenáron meg akarja szerezni ezt a fegyvert. Ehhez elfogott egy űrhajót, ami éppen a teknős álma nevű küldetésen volt Mala szigeten, váltságdíjként pedig az NG-0-t követeli.

 Simon professzor elmeséli a történetet


Joshuának eszébe jut az üzenet, amit Simon professzornak át kell adnia. Ebben a tőrbe csalt trantoriak kérik a prof segítségét, hogy szerezzen nekik Trantonitot, ami az űrhajó energiaellátásához kell. Elárulják, hogy találtak egy nőt is, aki a tóba esett és csak hibernálva tudják életben tartani. Ez nem más mint Gina. Most már azonban nem csak Gina, hanem a világ megmentése is a cél. Az űrlények még elmondják, hogy nagyon rég lezuhant egy űrhajó Mexikóban, ott találhatnak Trantonitot. Brian csak egyvalakit tud, aki ebben a helyzetben segítségükre lehet, méghozzá Sushit, akivel cseten megbeszéli a dolgokat. Itt kapcsolódtunk be az elején a történetbe. Azonban közben megérkeznek a katonák is Tarantula vezetésével, így hőseinknek menekülniük kell, hátrahagyva a professzort.

5. Visszahajózva a múltba
Brian egy hajón ébred kábán, nem emlékszik tisztán, hogyan is jutott ide. Körbejár és újra találkozik régi ismerőseivel, Sushival, Saturnnal és Rutgerrel.

Rutger a hajón se hagyott fel a hobbijávalSushi és kedvenc mütyűrjei


A lány elmeséli neki, hogy az ősi  templomot, ahol a Trantonitnak lenni kellett volna, még 500 éve Malantunez kapitány kirabolta. Leírásokból kiderítette, hogy hajója, az Orion híres volt jelzőfény díszéről, ami feltételezhető, hogy a Trantonit volt. A hajó később elsüllyedt és most azt keresik, hogy hol. A merüléshez pedig felbérelték a híres sztár-felfedezőt, Dean Grassickot. A férfit azonban sehogy se lehet rávenni a merülésre, míg be nem fejezi a bevezető szövege leforgatását. Hamarosan kiderül, hogy ő csak egy színész és mindig dublőrrel dolgozik, így Brianre hárul a merülés feladata. Az elsüllyedt hajón való kutatás közben azonban hősünk eszméletét veszti.

Az önimádó Grassick......aki miatt Briannek kell merülnie


6. Avernus rejtett jelzőfénye
Brian egy vitorláshajó szobájában ébred leláncolva. Azaz ő már nem Brian, hanem Brushian Bharscough, akinek a hajója üldözi az Oriont, és most Malantunez kapitány foglya. Hősünknek az lesz a feladata, hogy megtalálja a jelzőfényt a hajón a múltban!

Brian, azaz BrushianA kalózok kincse


Brushian könnyedén szabadul bilincsétől, majd elkezdi a hajó felfedezését, aminek során egy hiteles kalóz igazolványt is kap, amiért bebizonyította rátermettségét. Hamarosan ki is deríti, hogy a kapitány papagája hajózási útvonalakat ismételget, amiket a földgömbön beállítva egy titkos széf nyílik. Brushian megtalálja benne a Trantonitot, ami nagyon forró, így beleejti egy köpőcsészébe. Ekkor lép be a kapitány, aki amint meglátja, hogy a fogoly kiszabadult, azon nyomban levágja a fejét...
Nem kell aggódni, hősünk nem halt meg, hisz a merülőkamrában élesztgetik Sushiék a rossz álmából. Viszont ennek az álomnak a segítségével Brian már tudja, hogy hol keresse a Trantonitot, így újabb merülést hajt végre. Ezúttal sikerül is megtalálnia a követ, ami pont ott volt, ahogy azt megálmodta. A hajón mindenki ünnepel, kivéve Briant. Elpanaszolja bánatát: hiába szerezték meg a követ, azt még el kell juttatniuk az űrhajóhoz, amit egy egész sereg őriz, ráadásul Tarantula és csapata is a nyomukban van. Ekkor megjelenik Simon professzor is, így egy új szövetségessel bővülve nekivágnak a lány és az űrlények megmentésének.

***SPOILER VÉGE***

GRAFIKA:
A játék grafikája szinte semmit se változott az előző rész óta, ami nem baj, mert már ott is szinte tökéletes volt. Az animációk is nagyon jók és pontosak, így teljesen bele tudjuk képzelni magunkat a játékba. Az átvezető filmek grafikája megegyezik a játékkal, így nem zökkentenek ki a játékmenetből. A pályákon néhol rejtett poénokkal is találkozhatunk - pl. egyik helyszínen megtalálhatjuk Indiana Jones csontvázát.

A szép és részletgazdag grafikára most sem lehet panaszunk
A rajzoló úgy látszik Verne rajongóAz átvezetők filmszerűek


IRÁNYÍTÁS:
A grafikához hasonlóan az irányítás és a kezelőfelület se változott semmit, mintha nem is új játék lenne, hanem az első rész kiegészítése. Mondjuk ez annyira nem baj, mert az irányítás egyszerű és jól átlátható volt az előzményben is. A kurzor alapból egy kereszt, a bal gomb lenyomásával mozog a karakter, ha pedig egy dolog fölé visszük, akkor egyből nagyítóra vált, amivel meg tudjuk azt vizsgálni. A jobb gomb lenyomására a kurzorunk átvált a használ, vagy a beszél funkciókra, attól függően, hogy tárgyra vagy személyre mutatunk. A használható dolgok nevei megjelennek a képernyő alján, illetve az, hogy mit akarunk éppen vele csinálni. A tárgylista se sokat változott - összegyűjtött dolgaink egy új képernyőn jelennek meg, ahol jobb oldalt láthatjuk Briant is, aki itt kommentálja a ténykedéseinket. Az egyedüli újítás itt, hogy most már fejezetenként új háttere van a tárgyaknak, ami néhol sajnos bezavar, mert a képbe egyes tárgyak beleolvadnak. A dialógusok sem változtak: a képernyő alján megjelenő lehetőségekből kell kiválasztani a nekünk tetszőt.

A tárgylistánk szebb, de kevésbé átlátható, mint az előző részben


FELADVÁNYOK:
Az előző rész nagy hibája volt a pixelvadászat, amit szerencsére sikerült lecsökkenteniük a készítőknek. Igaz még mindig előfordul néhány helyen, de már jóval kevesebb van belőle. A feladványok elég változatosak, a logikaitól kezdve a kombinálóson át a dialógus feladványokig sok minden megtalálható a játékban.

Sajnos pixelvadászat még előfordulEgy jó példa a dialógusos feladványokra


Jó pont, hogy egyes tárgyakat több helyen is fel tudunk használni. Sajnos néhány logikátlan feladat becsúszott, illetve a dialógusokat se árt kimeríteni mindig, mert szükséges lehet a továbbjutáshoz. A beszélgetésekre pedig nem árt nagyon odafigyelni, mert sok helyen csak egyszer hangzik el olyan dolog, ami fontos a továbbjutáshoz. Az előző részben sokak által idegesítő feladványtípus itt is elég sokszor megjelenik, mégpedig, hogy a játékos tudja, mit kell csinálni, de a játék nem engedi, amíg valamit előtte meg nem csináltunk. Ez bizonyos szempontból nem rossz dolog, viszont egy újrajátszásnál nagyon idegesítő tud lenni. A játék ahogy halad előre egyre nehezebb lesz, sőt a vége felé úgy látszik a készítők is kifogytak az ötletekből mert egyre több logikátlan, körülményes, vagy töltelékfeladattal fogunk találkozni. Ráadásul a rengeteg járkálás még unalmassá is teheti a játékot.

Egy kis időzített feladványMár tudjuk a megoldást, de a játék nem engedi...


HANGOK, ZENE:
A zene szintén hasonló az előző részéhez, kicsit popos, de azért jól illik a játékba. A szinkronok is elég jók, de aki jobban odafigyel észreveheti, hogy elég kevés emberrel dolgoztak, mert több karakternél is előfordul, hogy ugyanaz adja a hangját, mint egy másiknak.

ÖSSZEFOGLALÁS:
Egy kicsit izzadságszagúnak érzem ezt a részt. Mivel grafikailag semmi újdonságot nem nyújtottak, ezért a készítők a történettel próbáltak valami újdonságot nyújtani, de kicsit túllőttek a célon, hogy ennyire elrugaszkodtak a valóságtól. Emellé próbáltak belerakni mindenféle helyszínt, hogy még változatossá is tegyék a játékot, de ez is valahogy erőltetettnek hatott. Sajnos pont emiatt nem tetszett annyira, mint az előző rész. Ennek ellenére nem rossz játék, de más szereplőkkel, önálló játékként szerintem jobban működött volna, mint a Runaway folytatásaként.

ÉRTÉKELÉS: 7 PONT

EGYÉB:
A futtatással nem volt gond, viszont bizonyos helyeken folyamatosan lefagyott, és csak többszöri próbálkozásra lehetett továbbmenni. Ezen sajnos a kiadott patch sem segített.
A játék az 576 KByte jóvoltából magyar felirattal is ki lett adva, viszont ennek minősége borzalmas. Még aki kicsit tud angolul, annak is inkább az eredeti verziót javaslom, mert rengeteg a félrefordítás, ami miatt nem nagyon lehet érteni a történetet. Gyanítom, hogy a szöveget ráküldték a Google fordítójára és így adták ki. Erősen kerülendő!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandjatek.blog.hu/api/trackback/id/tr154491395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RoliX 2012.05.13. 19:36:31

Király review. A spoileres részt egyelőre kihagytam, mert még nem fejeztem be teljesen a játékot. Nekem is fagyogat, legutóbb kékhalált is okozott, ezért egy ideje nem játszottam vele. Az értékeléssel kapcsolatba nem tudok sokat mondani, mert még nem játszottam végig, de nekem az 1 sztorija is elég összecsapottnak tűnt, főleg a vége felé. Ahhoz képest a 2 eleje nagyon bejön, a dzsungeles-szörfös hangulattal és a feladványok is korrektek.
süti beállítások módosítása