Tony Tough and the night of roasted moths

Magyar cím: Tony Tough és a megpörkölődött molylepkék éjszakája
Készítő: Nayma Software
Megjelenés: 1999
Műfaj: nyomozós, humoros
Grafika: 640 x 480, 2D
 

 

 
BEVEZETŐ / HÁTTÉR:

Még jó pár éve volt szerencsém ehhez a játékhoz, de csak annyira emlékszem belőle, hogy nem vittem végig és hamar feledésbe merült. Most újra rátaláltam és elhatároztam, hogy megpróbálom végigjátszani. A játék az olasz Nayma Software első próbálkozása a kalandjátékok világában. Az elvont grafikai elemekre ránézve le se tagadhatnák, hogy a The day of the tentacle sikerét akarták meglovagolni. Sajnos azonban mire elkészültek vele, addigra már elterjedtek a 3D-s játékok, így nem értek el vele túl nagy nemzetközi sikert, viszont Olaszországban máig ez a legtöbbet eladott játék.


JÁTÉKMENET:

A játék három részre oszlik, először az irodánk környékén tevékenykedhetünk, majd a vidámpark teszi ki a játék nagy részét, végül a kastélyban mászkálhatunk. A középső, legnagyobb résznél szerencsére segítségünkre lesz egy térkép, amin könnyebben mozoghatunk. A játékra jellemző a kicsit elvont humor és rengeteg szövegelés.

Szerencsére térkép segít az eligazodásban


TÖRTÉNET:
A történet kezdete 30 évvel korábbra nyúlik vissza, Halloween éjszakájára. A kis Tony egy könyvet olvas az ablakában, mikor is a szomszéd fiú, mielőtt elindulna cukorkákat gyűjteni, csúzlijával kilövi őt.

 A kis Tony nyugodtan olvasgat... ...míg a szomszéd srác ki nem lövi.


Ámde a lövedék lepattan a ventilátorról és eltalál egy madarat, akinek a tolla a szomszéd ház ajtaja fölé felfüggesztett tökre esik, amitől az a szomszéd gyerek fejére esik. A srác mivel nem tudja levenni fejéről a tököt, bosszút forral Tony ellen.

A csíny a visszájára sül elJack bosszút fogad


Váltunk a jelenre, ahol Tony szinte semmit se változott 30 év alatt, ugyanaz az alacsony, hatalmas szemüveges karakter maradt, viszont magánnyomozó lett belőle, aki ballonkabátjával mintha Columbora hajazna. Hogy mennyire sikeres az kiderül abból, hogy az irodája a pincében van. Jelenlegi feladata, hogy kiderítse, ki lopkodja a gyerekektől Halloween éjszakáján a cukorkákat. Tony meg van győződve róla, hogy az idegenek műve. Mivel ma épp Halloween éjszakája van, ezért hősünk, lila kutyájával - aki igazából egy tapír - elindul felderíteni az ügyet.

Hősünk hűséges társa...
...és "kedves" munkatársai


***SPOILER***
Míg Tony a pincében kutat, véletlen beszakad alatta a padló és leesik a csatornába. Mire visszajut az irodájába, kutyájának, Pantagruelnek csak hűlt helyét találja. Viszont egy cetliből megtudja, hogy valaki elrabolta és a vidámparkba vitte. Irány a vidámpark, ahol a kutyarabló köszönti Tonyt és rázárja a kapukat.

A vidámpark bejáratánálÚgy látszik más is a park rabjává vált


A nyomozó bejárja az egész parkot és végül egy jós segítségét kéri, hogy mondja el, hol találja a kutyáját. Ehhez azonban egy koktélt kell összeállítani a megadott összetevőkből. Tony összegyűjti ezeket és a jós elárulja, hogy a kastélyban találja a kutyát. Irány a kastély, ahova az őr kijátszásával sikerül is bejutni.

A kastélyban...
...és a kastélykertben bolyongva


Itt a takarítónőről készült maszk segítségével Tony fel tud liftezni az égig érő paszuly tetejébe, ahol meg is találja Pantagruelt és kiszabadítja. Már csak a leszámolás van hátra, az egyik indán megtalálja ellenségét, aki nem más, mint Lámpás Jack, a fiú a szomszédból. Ő lopta el a gyerekek cukrait, hogy az évek során megtöltse vele ez óriás tököt, ami a vidámpark felett lóg. A vidámparkot is azért építette, hogy majd ide csalja Tonyt, és végül a fejére ejtse a tököt, így bosszulva meg az őt ért sérelmet.

Végre meglett hűséges társunkJack beavat bosszúja részleteibe


Tony ezt nem hagyja annyiban, egy jobbegyenessel leüti Jacket az indáról, akinek a tökfeje beakad egy ágba és így megszabadul béklyójától végre. De nem sokáig élvezheti a szabadságot, mert Tony az indán megbotlik és kioldozza a tököt tartó kötelet, így a zöldség a vidámparkra zuhan, hősünk pedig kilövődik az űrbe.

Jack kiélvezi pillanatnyi szabadságát


***SPOILER VÉGE***

GRAFIKA:
Mint már említettem a grafika a The day of the tentacle c. játék világát idézi - egyszerű, színes, eltorzított helyszíneken járkálhatunk. A hátterek kicsit amatőr kinézetűek, ráadásul el is vannak mosódva, így az emberek és a használható dolgok kilógnak belőle. A karakterek rajzfilmesek, karikatúra-szerűek, a főszereplőnek pedig szinte minden mozdulata részletesen animált. Az átvezetőkben mintha egy rajzfilmet néznénk, szépen ki vannak dolgozva, habár kevés van belőlük.

A játék le se tagadhatja inspirálójátAz egyik rajzfilmes átvezető


IRÁNYÍTÁS:
A karakterünk a szokványos bal gombos módszerrel közlekedik a pályákon, míg a jobb gombot nyomva tartva egy használható dolgon egy helyi menü jelenik meg, melyen Tonyt és kutyáját láthatjuk. A kép egyes részeivel hozhatjuk elő a különféle cselekvéseket - Tony szemüvege a megnéz, a pisztolya a használ parancs, Pantagruel feje a beszél és keze a felvesz parancs. A használható dolgok a grafika miatt könnyen észrevehetőek, viszont az egeret föléjük mozgatva is megjelenik a nevük. A tárgylistánkat az egeret a képernyő aljára (vagy tetejére, beállítástól függően) mozgatva érhetjük el, ahol egy sorban láthatjuk megszerzett dolgainkat. Görgetni köztük a két oldalra mutató nyíllal tudunk, ami egy kicsit nehézkes, amikor már sok tárgy van nálunk.

A cselekvések eszköztáraA tárgylistánk


Dialógusnál egy jegyzetfüzet jelenik meg, ahol a megjelenő opciók között válogathatunk. Ez általában elég sok szöveget jelent, de a legtöbbje a végigjátszás szempontjából lényegtelen, csak poénnak van benne. A menüben rengeteg dolgot beállíthatunk, kezdve a szöveg sebességétől a leltárunk helyzetéig.

Kedvünkre válogathatunk a rengeteg dialógus opcióbólA menüben nagyon sok beállításra van lehetőség


FELADVÁNYOK:
A játékban két nehézségi fokozat közül választhatunk. A könnyűben egyes feladványok már előre meg vannak oldva. A nehéz fokozatnál az első pályán még elég könnyű rejtvényekkel találkozhatunk, viszont ahogy haladunk előre a játékban úgy nehezednek és logikátlanodnak el. Csak egy elrettentő példa: egy koktélhoz több összetevőre is szükségünk lesz, melyek egyike a kávé. Namármost ezt úgy kell előállítanunk, hogy segítünk egy kisgyereknek bejutni a budira, és miután könnyített magán, a csatornából merünk egy pohárkába levet. Ez a kávé. Azt hiszem ezt nem kell kommentálnom. A rejtvények egyébként főleg tárgyhasználatokon alapulnak, de mivel ésszerűségre nem sokszor számíthatunk, ezért sok próbálgatás lesz belőle. A játék viszonylag rövid, csak a bolyongás és a próbálgatások nyújthatják meg egy kicsit.

Hogyan is csináljunk kávét? Előttünk a megoldás...


HANGOK, ZENE:
A játék zenéje sejtelmes, kellemes, igazából nem is zene csak pár hang. Viszont az egész pár perces és a játék végéig elkísér bennünket. Számomra azért így se volt idegesítő, vagy unalmas, de valami dallamot hiányoltam azért belőle. Hang elég kevés van, de azok rendben vannak. A szinkronról nem tudok nyilatkozni, mert feliratos verzióban játszottam végig a játékot.

ÖSSZEFOGLALÁS:
A játék története nem valami eget rengető, igazából felesleges körítés csak. A grafika kellemes, sajnos nem a legjobb, látszik rajta az amatőrség, viszont az animációk nem rosszak. Sajnos a játék zenében és hangokban sem nagyon erős, de az igazi gyengesége a feladványokban mutatkozik. A logikátlan fejtörők miatt nem egyszer kényszerültem segítséghez nyúlni, ezért mindenképpen a könnyű fokozatot tudom csak ajánlani.

ÉRTÉKELÉS: 5 PONT

EGYÉB:
A játék simán futott, egyszer sem akadt ki. Magyarítás nem készült hozzá.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandjatek.blog.hu/api/trackback/id/tr432729095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása