So blonde

2011.01.19. 11:15


So blonde


Magyar cím: Annyira szőke
Készítő: Wizarbox
Megjelenés: 2008
Műfaj: kaland
Grafika: 1024x768, 2D/3D
 


BEVEZETŐ:

Úgy gondoltam, hogy egy horror és egy scifi után kellemesebb vizekre evezek, így következő választásom a pár éve megjelent So blonde-ra esett, amit több kalandjátékos oldalon is agyondícsértek, és a gyönyörű képek alapján is bebizonyosodhattam róla, hogy ez valóban nem egy gyorsan összedobott kaland lesz. Ráadásul a történet sem tűnt szokványosnak, hiszen egy szőke lánnyal kell egy szigeten kalandoznunk, így kíváncsian néztem elébe a kihívásnak.


HÁTTÉR:
A játékot a francia illetőségű Wizarboxnak köszönhetjük, akiknek ez az első teljesen önálló játékuk. A történetért és a dizájnért az a Steve Ince felelős, aki nem kisebb játékok készítésében vett részt, mint a Beneath a steel sky, vagy a Broken sword sorozat. Ez már elég bíztató, hogy valóban egy jó kalandban vehessünk részt.


JÁTÉKMENET:
A játék végig egy szigeten játszódik, viszont eleinte csak kis részét járhatjuk be, majd a történet előrehaladtával fedezünk fel egyre több helyszínt. A helyszínek közti mozgásnál egy nagy térképen megy a karakter, de ez csak jelzsészintű, mivel játék közben ezt nem használhatjuk utazásra. A történet négy fejezetre oszlik, habár feleslegesen, mivel a sztorit nem osztja fel elkülöníthető részekre. Átvezető filmek helyett egyes jelenetek képregényes formában vannak megoldva, ami elég hangulatossá varázsolja a játékot.

A képregényes átvezető jelenetek még jobban feldobják a hangulatot


Sok helyen találkozhatunk minijátékkal, aminek nagy része a régi kvarcjátékokat idézi, de vannak ügyességi, logikai és megfigyelős játékok is. Ezek kis kikapcsolódást nyújtanak a sok gondolkodás mellé. Van köztük könnyebb és nehezebb egyaránt, de szerencsére bármelyik elnyomható, így nem kötelező megcsinálni őket.

Egy kis kvarcjátékos nosztalgiaElső ránézésre egyenlőtlen szkanderverseny
Egy időzítős minijátékItt letesztelhetjük a kézügyességünket


A történet folyamán két helyen is egy másik karakter irányítását vehetjük át, habár csak kis ideig.

Max szerepében a kalózhajó fedélzeténJuan a vulkánnál szárítja a ruháit


A játék alapból humoros, de ezek főleg a főszereplő lány butaságából eredő poénok, ami nem biztos, hogy mindenkinek bejön. Sajnos a játék elég sokat tölt, konkrétan minden pályaváltásnál kapunk egy töltőképrenyőt és minimum 5 másodperces üresjáratot. Ez nem tűnik soknak, de egy idő után frusztráló lehet.

Ilyen és ehhez hasonló töltőképernyők fogadnak minket minden pályaváltásnál


TÖRTÉNET:
A 17 éves Sunny Blonde (szabad fordításban Szőke Napocska) tipikus gazdag, elkényeztetett, szőke lány. "Szerencsétlenségére" kénytelen volt elutazni szüleivel egy egzotikus hajóútra, akik házassági évfordulójukat ünneplik ily módon. A luxusutazást roppantul unja, legszívesebben barátnőjével plázázna inkább, amikor is egy villám csap a hajóba és hősünk (hősnőnk) beleesik a tengerbe... Az eszméletét vesztett lány egy gumicsónakban sodródik partra.

Esőben nem az igazi a luxus hajóút


***SPOILER***
Sunny egy trópusi sziget homokos partján tér magához, a hajónak nyoma sincs, a gumicsónak darabokra szakadva, telefonján pedig semmi térerő. A kötelező smink-rendbetétel után elindul hát keresni egy hotelt. Egy kikőtőbe jut, ami leginkább úgy néz ki, mint egy kalandpark, vitorláshajókkal. Itt összeismerkedik egy költővel Juannal, illetve egy kis állattal, akit Maxnek nevez el.

Ébredés utánTalálkozás Max-szel


A hajóra feljutva azonban igazi kalózokba fut bele, akiknek kapitányuk egy mogorva nő, Morgane, aki egyből tömlöcbe veti. Szerencsére új barátja, Max segítségével kiszabadul, majd a kalózok bizalmát elnyerve továbbáll. Hamarosan rátalál egy kis falura, és megismerkedik a lakosokkal.

A sziget egyetlen "városa"


Azonban rá kell jönnie, hogy ez egy elmaradott hely, nem ismerik se a telefont, se a bankkártyát, ráadásul szállásként is csak egy disznóólat tudnak felajánlani, így Sunny úgy néz ki teljesen magára maradt. Felkeresi a polgármestert, aki nem más mint Juan, aki elmondja, hogy már nagyon rég nem jött látogató erre a szigetre. Hősnőnk arra a borzalmas következtetésre jut, hogy valószínűleg visszament a múltba, és most egy 17. századi szigeten ragadt. Sajnos Juan nem tudja, hogy kerülhetne újra haza, így Sunny bejárja a szigetet, megismerve a Bajari törzset, Chemint a vudu varázslót, illetve a szigetet uralma alá hajtó Félszemet és jobbkezét, a tagbaszakadt Diablot.

A bajari törzs falujaFélszem fogságában


A történet előrehaladtával Sunny összehoz egy esküvőt, megtanítja a capuchinokészítés titkát a fogadósnak, megmenekül egy kivégzéstől, találkozik Elvisszel, illetve megtudja, hogy Juan bele van esve Morganeba, de a nő nem viszonozza érzéseit. Hamarosan kiderül a sziget titka is: Félszem el akarta venni Morgane-t, aki elutasította, mivel Juanba szerelmes, ezért átkot szórt a szigetre, ami miatt nem telik az idő. Maxról kiderül, hogy ő nem más mint Atabay, a sziget lelke és most haldoklik.

Atabey keresése Indiana Jones......és Monthy Python módra


Sunny felkeresi a halál mocsarában élő remetét, aki elmondja, hogy az átkot úgy lehet feloldani, ha Félszem visszakapja a másik szemét. Sunny természetesen megtalálja és a Félszem-Morgane esküvőbe cselesen beavatkozva megtöri az átkot.

Szabadulás a VerembőlAz átok megtörése


A történetnek többféle befejezése is van, de ezeket csak akkor hozhatjuk elő, ha megszereztük a játékban elrejtett bónusz tárgyakat. Ezek közül az egyikben Sunny hazajut szüleihez, akik több hete keresték már a tengeren, egy másikban pedig a lány maga helyett Félszemet küldi vissza a világába.

***SPOILER VÉGE***

GRAFIKA:
A hátterek gyönyörű, részletgazdag, kézzel rajzolt képek, élénk színekkel. Sokszor egy új pályára érkezve azon vesszük észre magunkat, hogy csak a hátterben gyönyörködünk.

A dzsungel gyönyörűen, aprólékosan kidolgozottJuan háza elég kellemes helyen található


Ráadásul nagyon sok apró rejtett dolog, poén is van a pályákon, illetve utalások híres filmekre, mint pl. Star wars, Indiana Jones, Lost.

A szemfülesebbek Luke X-szárnyúját is észrevehetikEgy dínókoponya mellett még Jar Jar csontvázát is felfedezhetjük a képen


A karakterek 3D-sek, de sajnos nem annyira jól kidolgozottak, így közelről kicsit csúnyácskák. Ráadásul beszéd közben a szájuk sem mozog. Szerencsére legtöbb helyen elég messziről láthatjuk őket, így kicsiben ez a dolog annyira nem zavaró.

A kerekterek közelebbről kicsit csúnyák


IRÁNYÍTÁS:
A játék irányítása leegyszerűsített, alapból a kurzorunk egy nyíl, két talppal, mellyel a bal gombot lenyomva mehetünk a kívánt helyre. Egy használható dolog fölé mozgatva a kurzor szemmé válik, amivel megvizsgálhatjuk az adott tárgyat, illetve jobb gombra egyéb lehetőségek is feljönnek, mint felvétel/használat, beszéd.

A kurzor a helyzetnek megfelelően változik


A kalandozás megkönnyítése érdekében a tárgyak neve megjelenik a kurzoron is, ha azt rájuk visszük, illetve a space gomb megnyomására megtekinthetjük az adott pályán lévő hotspotokat.
Mivel a legtöbb pályán messziről látjuk az eseményeket ezért elég sokat kell mászkálni a pályákon. Szerencsére ennek is van ellenszere, mégpedig ha duplán kattintunk valahova, akkor a karakterünk futni fog. Másik okos megoldás, hogyha a pálya kivezető részén kattintunk duplán, akkor egyből átkerülünk a következő helyre, anélkül, hogy végig kéne várnunk az odagyaloglást. Sajnos a pályák közti átvezetőben mutatott térkép nem használható utazásra, pedig ez jóval megkönnyítené a játékos dolgát.

Sajnos a térkép csak dísznek van


A tárgykészletünk a képernyő alján kapott helyett egy sorban, ami akkor válik csak láthatóvá, ha levisszük a kurzort. Mivel elég sok dolgot fogunk felszedni kalandunk során, ezért ezek közt előbb utóbb lapozni kell majd. A dialógusok klasszikus Sierra módon zajlanak, a karakter arcképe megjelenik beszéd alatt, ami mellett láthatjuk a szövegeket. A választahtó opciók a képernyő alján jelennek meg több sorban.

A tárgylistánk a képernyő alján kapott helyetA dialógusok klasszikus Sierra módon zajlanak


Az Esc gombbal léphetünk a menübe, ahol tudjuk a játékot menteni. A mentések kapnak egy képet az aktuális helyzetről, így később könnyebben azonosíthatóak.


FELADVÁNYOK:
A játékban sok az ötletes és jól felépített, összetett feladvány. A legtöbb rejtvény főleg tárgyhasználaton alapul, de sajnos nem mindig logikusak, ráadásul egyes tárgyakat nem könnyű megtalálni, vagy sokat kell miattuk rohangálni több pályán keresztül.

Vajon miért kell berobbantani a falu kapuját???


Pixelvadászat kevés van és ezt is ellensúlyozza, hogy a space gombbal meg tudjuk nézni a pályán lévő használható dolgokat. A játék során többször szembesültem azzal, hogy nem tudtam, éppen mit is kell csinálni, néhol pedig túl szájbarágós és lineáris volt a történetvezetés.
A minijátékok, amik elég sűrűn felbukkannak elég ötletesek és sokfélék, legtöbbje nem túl nehéz. Pozitívum, hogy tovább lehet rajtuk lépni, anélkül, hogy megcsinálnánk.

Lapkatologatós játékIndiana Jones után szabadon
Guitar hero utánérzésEgy kis logika


Összességében véve egy elég nehéz játékkal van dolgunk, tehát kezdőknek nem nagyon ajánlott. A játék elég hosszú, kb. 15 óra alatt vittem végig, tehát nem egy egy hétvégés kaland.


HANGOK, ZENE:
A hangok leginkább háttérzajok, de jól illeszkednek a pályákhoz és hangulatosak. A zenék tingli tangli, törzsi dallamok kicsit popposítva, kellemesek, szinte nyugtató hatásúak, de sajnos a játék végéig elkísérnek minket, így egy idő után kicsit unalmassá válhatnak. Elfért volna több track is, vagy valami dallamosabb muzsika. A szinkronokra viszont nem lehet panasz, mindenkihez jól illik a hangja, a színészi játék is kiváló.


ÖSSZEFOGLALÁS:
A játék grafikája gyönyörű, a hangulata teljesen megragadott, még úgy is, hogy a karakterek néha kilógnak a háttérből. A beépített utalások, apró poénok a pályákon is feldobják a hangulatot. A történet viszont egyáltalán nem fogott meg. Az elején még kíváncsian vártam, hogy mit is hoznak ki belőle, de aztán ahogy haladtunk előre, egyre erdektelenebbé vált. Valahogy úgy éreztem, mintha lányoknak készült volna a játék.  Nem tudom, mi volt a készítők szándéka, de engem kicsit idegesített a főszereplő szőkeség, valahogy nem tudtam beleélni magam a helyébe. Ráadásul kicsit elnyújtottnak is éreztem a sztorit, sok felesleges dolog történt, mire eljutottunk a végkifejlethez.
A feladványok nehezek, sok a logikátlanság, néhol sok a felesleges rohangálás. Talán egy másik főszereplővel, kicsit lerövidített sztorival működne, de így nem az igazi.

ÉRTÉKELÉS: 7 PONT

EGYÉB:
A játék simán elindult, futás közben se volt vele semmilyen gond.
Magyarítás eddig még nem készült hozzá és magyarul se lett kiadva.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandjatek.blog.hu/api/trackback/id/tr552590186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kaland-Játék-Kockázat · http://kjkk.blog.hu 2011.03.19. 10:10:38

Tenyleg szep a grafikaja, talan nekem is be kellene szereznem es vegigjatszanom. :)
süti beállítások módosítása